مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 8، شماره 7 - ( شماره پیاپی 40 / مهر 1398 )                   سال 8 شماره 7 صفحات 18-9 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hani Asl hizani A, Mohammadi Bijaeiyeh Mohammadi Bijaeiyeh Mohammadi Bijaeiyeh I. The Effectiveness of Group Counseling with a Rational, Emotional, and Behavioral Approach on Correction of False Beliefs and impulsivity reduction in Seventh-Grade Male student. Rooyesh 2019; 8 (7) :9-18
URL: http://frooyesh.ir/article-1-1292-fa.html
هانی اصل حیزانی عباس، محمدی بیجائیه محمدی بیجائیه اسمعیل. اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد عقلانی، هیجانی و رفتاری بر اصلاح باورهای غلط و کاهش تکانشگری دانش آموزان پسر کلاس هفتم. رویش روان شناسی. 1398; 8 (7) :9-18

URL: http://frooyesh.ir/article-1-1292-fa.html


1- دانش آموخته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه سیستان و بلوچستان،گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیت ، abas.hani@pgs.usb.ac.ir
2- دانش آموخته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه سیستان و بلوچستان،گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیت
چکیده:   (2032 مشاهده)
هدف این مطالعه بررسی اثربخشی آموزش مشاوره گروهی با رویکرد عقلانی، هیجانی و رفتاری بر اصلاح باورهای غلط و کاهش تکانشگری دانش آموزان پسر کلاس هفتم بود. طرح پژوهش نیمه آزمایشی با پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری متشکل از تمامی دانش آموزان پسر مقطع هفتم شهرستان زاهدان در سال تحصیلی 97- 1396 بود. نمونه پژوهش شامل 30 نفر از دانش‌آموزانی بودند که از میان مدارس راهنمایی شهر زاهدان به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. سپس برای گروه آزمایش مشاوره گروهی با رویکرد عقلانی- هیجانی- رفتاری در 8 جلسه به صورت گروهی، انجام شد. در مورد گروه کنترل هیچ‌گونه مداخله­ای انجام نشد و پس از اتمام جلسات، مرحله پس‌آزمون به اجرا درآمد. برای گردآوری داده‌ها در این مطالعه از پرسشنامه باورهای رایج دانش آموزان (CBIS) و مقیاس تکانشگری (IS) استفاده شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون کوواریانس انجام شد. نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری (ANCOVA) نشان داد که مشاوره گروهی با رویکرد عقلانی، هیجانی و رفتاری بر اصلاح باورهای غلط و کاهش تکانشگری تأثیر دارد (p<0/05). بنا بر یافته‌های این پژوهش مشاوره گروهی با رویکرد عقلانی، هیجانی و رفتاری در کاهش باورهای غلط و کاهش تکاشگری در دانش آموزان پسر پایه هفتم تحصیلی مؤثر است.
متن کامل [PDF 668 kb]   (67 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1397/5/10 | ویرایش نهایی: 1398/8/18 | پذیرش: 1397/7/29 | انتشار الکترونیک: 1398/8/19

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb