مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 8، شماره 7 - ( شماره پیاپی 40 / مهر 1398 )                   سال 8 شماره 7 صفحات 96-85 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Razzaghi Yenghaje E, Hoseinifar J, Zadyunes S, Marefat Ajerlu M, Babaie Hefzabad S. (2019). Prediction of Psychological Resilience of Students Based on Attachment Styles and Social Support. Rooyesh. 8(7), 85-96.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-1305-fa.html
رزاقی ینگجه عیسی، حسینی فر جعفر، زادیونس صیاد، معرفت اجرلو مینا، بابائی حفظ آباد سعید. پیش بینی تاب‌آوری روانشناختی دانش‌آموزان بر اساس سبک‌های دلبستگی و حمایت اجتماعی رویش روان شناسی 1398; 8 (7) :96-85

URL: http://frooyesh.ir/article-1-1305-fa.html


1- آموزش و پرورش استان اردبیل
2- آموزش و پرورش استان اردبیل ، jafarhoseinifar@yahoo.com
3- دانشگاه پیام نور واحد اردبیل
4- کارشناس ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
چکیده:   (2899 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر پیش­بینی تاب‌آوری روانشناختی دانش­آموزان شهر اردبیل بر اساس سبک‌های دلبستگی و حمایت اجتماعی می‌باشد. پژوهش حاضر از نوع همبستگی و جامعه آماری این مطالعه را تمام دانش­آموزان پسر مقطع متوسطه دوره دوّم شهر اردبیل در سال تحصیلی 96-95 تشکیل داده است. از این جامعه آماری، نمونه­ای به تعداد 318 نفر با روش نمونه­گیری در دسترس انتخاب شد. برای سنجش متغیرهای مورد مطالعه از پرسشنامه­های تاب‌آوری، سبک‌های دلبستگی، حمایت اجتماعی و پرسشنامه جمعیت­شناختی استفاده شد. داده­های پژوهش با روش­های همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که در مجموع، 37 درصد واریانس مربوط به تاب‌آوری توسط سبک‌های دلبستگی و حمایت اجتماعی تبیین می­شود. هم­چنین به ترتیب سبک دلبستگی ایمن، حمایت اجتماعی و سبک دلبستگی اجتنابی مهم‌ترین پیش­بینی کننده تاب‌آوری روانشناختی دانش‌آموزان بودند. این نتایج تلویحات مهمّی در آسیب­شناسی مشکلات نوجوانان دارد. بنابر این، متخصّصان می‌توانند از این نتایج برای پیشگیری و درمان مشکلات دانش‌آموزان و بهبود تاب‌آوری آنها استفاده کنند.
متن کامل [PDF 613 kb]   (65 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی عمومی
دریافت: 1397/5/20 | پذیرش: 1397/6/24 | انتشار الکترونیک: 1398/7/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb