پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش کیفیت خدمات پشتیبانی یادگیرندگان آموزش الکترونیکی در پیشبینی راهبردهای انگیزشی آنان انجام گرفت. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دانشگاه پیام نور استان تهران، در مقاطع مختلف تشکیل میداد. روش نمونهگیری تلفیقی از خوشهای چند مرحلهای، طبقهای و تصادفی بود. حجم نمونه براساس جدول کرجسی- مورگان، قریب به 500 نفر در نظرگرفته شد. جهت جمعآوری دادهها از پرسشنامهی راهبردهای انگیزش برای یادگیری پینتریچ و همکاران (1993) بازنویسی شده توسط دانکن و مککیچی (2005) و پرسشنامههای کیفیت خدمات اداری-آموزشی، کیفیت خدمات کتابخانهای، کیفیت خدمات آموزشی اساتید، کیفیت خدمات مشاورهای، و کیفیت خدمات الکترونیکی از طریق سایت استفاده شد. در نهایت دادهها با استفاده از نرم افزار spss.21 و آزمون رگرسیون تجزیه و تحلیل گردید. نتایج نشان داد بین کیفیت خدمات و مولفهی راهبردهای انگیزش برای یادگیری رابطه معنیدار وجود دارد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |