مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 9، شماره 6 - ( شماره پیاپی 51/ شهریور 1399 )                   سال 9 شماره 6 صفحات 28-19 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Alipour M, Pourshafei H, Alipour M. Parents' Viewpoints from Consequences of Flip Classroom Education: A Qualitative Study. Rooyesh 2020; 9 (6) :19-28
URL: http://frooyesh.ir/article-1-1965-fa.html
علی پور محمد، پورشافعی هادی، علیپور مهدی. ادراک والدین از پیامدهای آموزشی یادگیری به شیوه معکوس: مطالعه کیفی. رویش روان شناسی. 1399; 9 (6) :19-28

URL: http://frooyesh.ir/article-1-1965-fa.html


1- دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه بیرجند، خراسان جنوبی، ایران. ، m.alipour@birjand.ac.ir
2- دانشیار،گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه بیرجند، خراسان جنوبی، ایران.
3- کارشناسی ارشد کامپیوتر، نرم افزار، دانشگاه بیرجند، خراسان جنوبی، ایران.
چکیده:   (2004 مشاهده)
در پژوهش حاضر تجارب زیسته والدین دانش‌آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی از کلاس معکوس و پیامدهای این روش یادگیری به شیوه کیفی و از نوع پدیدارشناسی بررسی شد. با توجه به ماهیت پژوهش، از روش نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد که با مصاحبه عمیق 8 نفر از والدین، داده‌های اخذشده به اشباع رسید. برای تجزیه‌ و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده از روش تحلیل مضمون و از نرم‌افزار MAXQDA11 به‌عنوان یک شیوه کمکی در واردکردن داده‌ها استفاده شد. یافته‌های حاصل از تجارب زیسته والدین در خصوص پیامدهای این روش در 6 مضمون اصلی بهبود آموزش و یادگیری، رفع مشکلات کلاسی، ارتباطات آموزشی، رفع چالش‌های آموزشی والدین، آگاهی بخشی جهت تکمیل یادگیری و کنترل یادگیری خلاصه شد. تجارب زیسته والدین نشان می‌دهد که از نگاه آن‌ها استفاده از کلاس معکوس گامی مثبت در ارتقا سطح آموزشی و دارای پیامدهای مثبتی در ابعاد مختلف است. استفاده از این روش، آموزش را از حالت سنتی خارج کرده و مبتنی بر مسائل روز و نیاز‌های دانش‌آموزان و والدین پیش‌ رفته است. همچینن این روش  بیشترین پیامد را در حوزه یادگیری و آموزش برای دانش‌آموزان داشته است.
متن کامل [PDF 636 kb]   (115 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1398/12/8 | ویرایش نهایی: 1399/6/22 | پذیرش: 1398/12/28 | انتشار الکترونیک: 1399/6/4

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb