مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 7، شماره 12 - ( زمستان97/ اسفند ماه/ شماره پیاپی 33 1397 )                   سال 7 شماره 12 صفحات 12-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mokhtarnia I, panaghi L, fallah A, mohammadlo H, mohammadi E. Effectiveness of group art therapy with theme-based on boy’s student’s self-esteem. Rooyesh 2019; 7 (12) :1-12
URL: http://frooyesh.ir/article-1-297-fa.html
مختارنیا ایرج، پناغی لیلی، فلاح تفتی ابوالفضل، محمدلو هادی، محمدی عفت. اثربخشی هنردرمانی گروهی با رویکرد موضوع‌محور بر عزت‌نفس دانش‌آموزان پسر متوسطه دوره اول. رویش روان شناسی. 1397; 7 (12) :1-12

URL: http://frooyesh.ir/article-1-297-fa.html


1- دانشگاه شهید بهشتی ، mokhtarnia66@gmail.com
2- دانشگاه شهید بهشتی
3- دانشگاه آزاد یزد
4- دانشگاه الزهرا
چکیده:   (2798 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر هنردرمانی گروهی با رویکرد موضوع محور بر عزت‌نفس دانش­آموزان پسر مقطع متوسطه دوره اول صورت گرفت. روش پژوهش از نوع آزمایشی و جامعه آماری کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوره اول شهرستان قدس بود. به منظور انجام این پژوهش، از بین 352 دانش­آموز، تعداد 20 دانش­آموز که در اجرای پرسشنامه عزت‌نفس (کوپراسمیت، 1967)، پایین‌ترین نمره را داشتند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. تکنیک­های هنردرمانی گروهی بر روی آزمودنی­های گروه آزمایش به مدت 10 جلسه 75 دقیقه­ای اجرا شد و گروه گواه به جز یک جلسه، مداخله­ای دریافت نکرد. برای تحلیل داده­ها از تحلیل واریانس با اندازه­های تکراری استفاده شد. یافته­ها نشان داد برنامه مذکور به طور معناداری (درسطح 05/0) عزت‌نفس گروه آزمایش را افزایش داد. این برنامه می­تواند در بهبود مهارت­های سازگارانه و اجتماعی و در نهایت در پیشرفت عملکرد تحصیلی دانش­آموزان مؤثر واقع شود.

متن کامل [PDF 633 kb]   (137 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي |
دریافت: 1395/2/27 | ویرایش نهایی: 1398/2/22 | پذیرش: 1395/4/3 | انتشار الکترونیک: 1397/12/8

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb