هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی نقش شباهت چهره در انتخاب جفت، هم از نظر خود زوجها (شباهت ادراکی) و هم از نظر ارزیابان (شباهت واقعی) میباشد .روش: طرح مورد استفاده در این پژوهش از نوع طرحهای همبستگی بود. در این پژوهش، 100 نفر (50 زن و 50 مرد) به مقیاس واحد ذهنی شباهت چهره پاسخگو بودند و همسر خود را از جهت میزان شباهت به چهره خودشان و هم ارزیابگران شباهت چهره آنها در یک دامنه 10 نمرهای ارزیابی کردند. نتایج: طبق نتایج پژوهش با 99 درصد اطمینان تفاوت معناداری در شباهت چهره بین زوجهای واقعی در برابر زوجهای تصادفی دیده شد بدین معنا که شباهت چهره در زوجهای واقعی توسط ارزیابگران مشاهده شد. نتیجهگیری: طبق نتایج به دست آمده افراد کسانی را به عنوان همسر برای خود انتخاب میکنند که شباهت به چهره خودشان داشته باشد که این انتخاب به صورت ناخودآگاه انجام میشود
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |