مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 12، شماره 6 - ( شهریور 1402/ پیاپی 87 1402 )                   سال 12 شماره 6 صفحات 58-49 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Senobar A, Ghadampour E, Abbasi M. (2023). The Investigating the relationship between learner's motivation and students' acceptance of virtual learning: the mediating role of perceived usefulness. Rooyesh. 12(6), 49-58.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-4012-fa.html
صنوبر عباس، قدم پور عزت اله، عباسی محمد. رابطه انگیزه فراگیر با میزان پذیرش یادگیری مجازی دانشجویان: نقش واسطه‌ای سودمندی ادراک شده رویش روان شناسی 1402; 12 (6) :58-49

URL: http://frooyesh.ir/article-1-4012-fa.html


1- دانشجوی دکتری، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران.
2- استاد، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران. ، ghadampour.e@lu.ac.ir
3- استادیار، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران.
چکیده:   (1156 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه انگیزه فراگیر با میزان پذیرش‌یادگیری مجازی و نقش میانجی میزان سودمندی‌ادراک شده دانشجویان بود. طرح این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجو معلمان ورودی 98 در سال تحصیلی 1400-1399 استان خوزستان تشکیل می‌دادند که از این بین 220 نفر به روش نمونه‌گیری‌خوشه‌ای انتخاب شدند. داده‌ها بوسیله مقیاس انگیزه فراگیر (HAMS؛ هارتر،1981)، سودمندی ‌ادراک‌شده (PEUS؛­ دیویس، 1989) و پذیرش‌یادگیری مجازی (ElAM؛ تئو،2010) جمع‌آوری و با استفاده از تحلیل‌مسیر تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. نتایج مدل‌یابی معادلات‌ساختاری نشان داد که انگیزه فراگیر بصورت مستقیم و اثر مثبت بر پذیرش یادگیری مجازی دانشجویان دارد (05/0P<). همچنین انگیزه فراگیر به طور غیرمستقیم و از طریق سودمندی ادراک‌شده بر پذیرش‌یادگیری مجازی اثر مثبت دارد (05/0P<). شاخص‌های برازش نیز نشان داد مدل پژوهش از برازش مناسب برخوردار بود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سودمندی‌ادراک شده، نقش میانجی در ارتباط بین انگیزه فراگیر با پذیرش‌یادگیری‌مجازی دارد.
متن کامل [PDF 573 kb]   (454 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1401/4/14 | پذیرش: 1401/5/26 | انتشار الکترونیک: 1402/6/3

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb