مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 11، شماره 12 - ( اسفند 1401/ پیاپی 81 1401 )                   سال 11 شماره 12 صفحات 66-53 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Alipour M, Ayati M, Shokoohifard H. (2023). A phenomenological study of elementary teachers' perceptions of the project of identification and guidance of top talent. Rooyesh. 11(12), : 5
URL: http://frooyesh.ir/article-1-4027-fa.html
علی پور محمد، آیتی محسن، شکوهی فرد حسین. مطالعه پدیدارشناسانه ادراک معلمان ابتدایی مجری طرح شهاب از طرح شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر رویش روان شناسی 1401; 11 (12) :66-53

URL: http://frooyesh.ir/article-1-4027-fa.html


1- مدرس دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. ، mo.alipour@cfu.ac.ir
2- دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند، خراسان جنوبی، ایران.
3- استادیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند، خراسان جنوبی، ایران.
چکیده:   (809 مشاهده)
طرح ملی شهاب باهدف شناسایی و هدایت دانش‌آموزان بااستعداد با محوریت معلم در ایران اجرا شده است. از آنجا کهآموزا|آ ....م بررسی ادراک معلمان به عنوان مجری این طرح در اجرای موفق آن نقش اساسی دارد، در این پژوهش ادراک معلمان شهرستان بیرجند از طرح شهاب به روش کیفی و از نوع پدیدارشناسی بررسی شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان مجری طرح شهاب در شهرستان بیرجند در سال تحصیلی 1400-1399بود که با توجه به ماهیت پژوهش از روش نمونه‌گیری هدفمند از نوع معیار استفاده شد که با مصاحبه از ۱۱ معلم، داده‌های اخذشده به اشباع رسید. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها جمع‌آوری‌شده، از روش تجزیه‌وتحلیل کلایزی و از نرم‌افزارMAXQDA12 به‌عنوان ابزار تحلیل داده‌ها استفاده شد. یافته‌ها در قالب 21مؤلفه و چهار مقوله ماهیت، اهداف، مشکلات و پیامدها  ارائه گردید که هرکدام از این مقوله‌ها دارای چندین مؤلفه است. یافته‌های پژوهش نشان دادند که معلمان نسبت به اهداف طرح به‌خوبی آگاه هستند و ضرورت اجرای طرح شهاب را به‌خوبی درک کرده‌اند. معلمان بر این اعتقاد هستند که اجرای این طرح دارای پیامدهای مختلفی است. از سوی دیگر مشکلاتی بر سر اجرای درست این طرح است.
شماره‌ی مقاله: 5
متن کامل [PDF 524 kb]   (591 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1401/4/22 | پذیرش: 1401/11/18 | انتشار الکترونیک: 1402/1/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb