مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 12، شماره 2 - ( اردیبهشت 1402 / پیاپی 83 1402 )                   سال 12 شماره 2 صفحات 10-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: IR.UM.REC.1400.352

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Soleimani S, Kareshki H, Amin Yazdi S A. (2023). The Effectiveness of Online Flourishing Empowerment Intervention on Students' Positive Emotions, Relationships, Meanings and Achievements. Rooyesh. 12(2), 1-10.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-4180-fa.html
سلیمانی سمیرا، کارشکی حسین، امین‌یزدی سیدامیر. اثربخشی مداخله توانمندسازی شکوفایی آنلاین بر هیجانات مثبت، روابط، معنایابی و پیشرفت دانشجویان رویش روان شناسی 1402; 12 (2) :10-1

URL: http://frooyesh.ir/article-1-4180-fa.html


1- دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، گروه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
2- دانشیار، گروه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران. ، kareshki@um.ac.ir
3- استاد، گروه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
چکیده:   (1028 مشاهده)
هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی مداخله توانمندسازی شکوفایی آنلاین بر هیجانات مثبت، روابط، معنایابی و پیشرفت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بود. پژوهش حاضر به روش نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون و گروه کنترل با دوره پیگیری (دوماهه) انجام شد. جامعه آماری شامل دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1400-1401 بود که از این تعداد 50 نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه شکوفایی (HFQ) سلیمانی و همکاران (2015) بود. برنامه آموزش توانمندسازی شکوفایی در 8 جلسه 90 دقیقه‌ای به صورت آنلاین برای گروه آزمایش اجرا شد. داده‌ها با استفاده از تحلیل واریانس اندازه‌گیری مکرر تحلیل شد. نتایج نشان داد آموزش توانمندسازی شکوفایی آنلاین در مرحله پس‌آزمون بین دو گروه در متغیرهای هیجانات مثبت، روابط، معنایابی و پیشرفت تفاوت معناداری (01/0>p) ایجاد کرد و این تفاوت در مرحله پیگیری ماندگار بود. در نهایت بر اساس نتایج حاصل از این پژوهش می‌توان گفت مداخله توانمندسازی شکوفایی آنلاین بر متغیرهای پژوهش تأثیر مثبت داشته است.
متن کامل [PDF 466 kb]   (764 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1401/6/31 | پذیرش: 1401/12/2 | انتشار الکترونیک: 1402/2/27

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb