مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 7، شماره 3 - ( بهار1397/ خرداد97/ شماره پیاپی 24 1397 )                   سال 7 شماره 3 صفحات 26-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

namamian F, Mehrab pour M. Designing a structural model of ICT competences and skills to predict psychological empowerment of Melli Bank employees. Rooyesh 2018; 7 (3) :1-26
URL: http://frooyesh.ir/article-1-448-fa.html
نمامیان فرشید، مهراب پور مجتبی. طراحی مدل ساختاری صلاحیت ها و مهارت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت پیش‌بینی توانمندسازی روانشناختی کارکنان بانک ملی. رویش روان شناسی. 1397; 7 (3) :1-26

URL: http://frooyesh.ir/article-1-448-fa.html


1- استادیار، گروه مدیریت بازرگانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه،کرمانشاه، ایران
2- دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه، کرمانشاه، ایران ، mojtabamehrabpour@gmail.com
چکیده:   (3383 مشاهده)
 مطالعه حاضر با هدف طراحی مدل ساختاری صلاحیت­ها و مهارت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت پیش‌بینی توانمندسازی روان­شناختی کارکنان بانک ملی شکل گرفته است. این پژوهش با طرح همبستگی و روش تحلیللا آماری و معادلات ساختاری (SEM) در میان جامعۀ کارکنان شعب بانک ملی شهر تهران به اجرا درآمد. ابزار گردآوری اطلاعات شامل " پرسشنامه توانمندسازی اسپریتزر و گرتچن (1995) با روایی محتوایی مورد تأیید و پایایی 85/0 و پرسشنامه محقق ساخته صلاحیت­ها و مهارت­های به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات با روایی 44/29 و پایایی 88/0" بود، و با استفاده از نرم افزارهای  SPSS و لیزرل تجزیه و تحلیل  صورت گرفت و در نهایت مشخص گردید بین صلاحیت­ها و مهارت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و توانمندسازی شناختی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد (001/0P< ).  نتایج حاصل از رگرسیون چندگانه نشان داد صلاحیت­های عملکردی، عاطفی و شناختی، 30% از واریانس توانمندسازی روان­شناختی کارکنان را تبیین می­کنند. نتایج حاصل از معادله ساختاری نشان دهنده تأثیر صلاحیت­ها و مهارت­های به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات بر توانمندسازی روان­شناختی کارکنان با ضریب 90/0 بوده است. 
متن کامل [PDF 1005 kb]   (148 دریافت)    
نوع مقاله: كاربردي | موضوع مقاله: روانشناسی سازمانی
دریافت: 1395/6/17 | ویرایش نهایی: 1397/4/5 | پذیرش: 1396/9/18 | انتشار الکترونیک: 1397/4/9

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb