مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 7، شماره 3 - ( بهار1397/ خرداد97/ شماره پیاپی 24 1397 )                   سال 7 شماره 3 صفحات 36-27 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Comparison of education levels and attitudes toward marriage among young girls and boys in Tehran. Rooyesh 2018; 7 (3) :27-36
URL: http://frooyesh.ir/article-1-450-fa.html
سیاح سرور السادات، کوچک انتظار رویا، حسنی فریبا. بررسی مقایسه ای سطح تحصیلات و نگرش به ازدواج در بین جوانان دختر و پسر شهر تهران. رویش روان شناسی. 1397; 7 (3) :27-36

URL: http://frooyesh.ir/article-1-450-fa.html


1- دانشجوی کارشناسی ارشد روانسنجی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ، s_cute_24@yahoo.com
2- استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
چکیده:   (2923 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف، بررسی اثربخشی آموزش الگوی ارتباطی خانواده کثرت­گرا بر کاهش کمال­گرایی نوروتیک در بین زوج­های آشفته شکل گرفت. این پژوهش آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه زوجین آشفته مراجعه کننده به مراکز مشاوره و کلینیک­های مددکاری شهر شهرکرد در سال 1394 بودند، که از بین آنها تعداد 40 نفر (20 زوج) به صورت تصادفی انتخاب شدند.. از تمام آزمودنی­ها پیش آزمون و پس آزمون کمال­گرایی نوروتیک (میتزمان و همکاران، 1994) به عمل آمد و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. گروه آزمایش به مدت 10 جلسه 5/1 ساعته تحت آموزش الگوی ارتباطی خانواده کثرت­گرا قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل کوواریانس آنکوا نشان داد آموزش الگوی ارتباطی خانواده کثرت­گرا  تاثیر معناداری بر کمال­گرایی نوروتیک گروه آزمایش داشته است (05/0P<). براساس یافته­های پژوهش می­توان نتیجه گرفت که آموزش الگوی ارتباطی خانواده کثرت­گرا بر کاهش کمال­گرایی نوروتیک در بین زوج­های آشفته اثربخش می­باشد..

متن کامل [PDF 807 kb]   (38 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی خانواده
دریافت: 1395/6/18 | ویرایش نهایی: 1397/4/6 | پذیرش: 1395/7/17 | انتشار الکترونیک: 1397/4/9

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb