Pourali E, Soltani Shal R, Abolghasemi A. (2024). Compartion of cognitive distortions and difficulty in emotion regulation in students with and without pornography addiction.
Rooyesh.
13(2), 13-24.
URL:
http://frooyesh.ir/article-1-4899-fa.html
پورعلی عصمت، سلطانی شال رضا، ابوالقاسمی عباس. مقایسه تحریفات شناختی و دشواری در تنظیم هیجان در دانشجویان با و بدون اعتیاد به پورنوگرافی رویش روان شناسی 1403; 13 (2) :24-13
URL: http://frooyesh.ir/article-1-4899-fa.html
1- کارشناس ارشد روانشناسی، گروه روانشناسی، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران.
2- استادیار، گروه روانشناسی، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران. ، Reza.SoltaniShal@Guilan.ac.ir
3- استاد، گروه روانشناسی، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران.
چکیده: (836 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف مقایسه تحریفات شناختی و دشواری در تنظیم هیجان در دانشجویان با و بدون اعتیاد به پورنوگرافی انجام شد. طرح پژوهش توصیفی از نوع علی- مقایسهای بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان دختر و پسر دانشگاه گیلان رشت در سالهای تحصیلی 1400-1398 بودند. بدین منظور 296 دانشجو بر اساس نمونهگیری هدفمند با توجه به ملاکهای ورود به پژوهش انتخاب شدند. در این تحقیق برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه میل شدید به پورنوگرافی کراوس و روزنبرگ (2014، PCQ)، پرسشنامه تحریف شناختی بک (2004، CDI) و پرسشنامه دشواری در تنظیم هیجان گراس (2003، ERQ) استفاده شد. دادههای حاصله با تحلیل واریانسهای چند متغیری تجزیهوتحلیل شد. نتایج نشان داد بین دانشجویان با و بدون اعتیاد به پورنوگرافی در تحریفات شناختی و دشواری در تنظیم هیجان تفاوت وجود دارد (00/0>P). بنابراین، میتوان گفت که تحریفات شناختی و دشواری در تنظیم هیجان در دو گروه با و بدون پورنوگرافی متفاوت است و در تبیین پورنوگرافی در دانشجویان دانشگاه کمک کنند.
نوع مقاله:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
روانشناسی عمومی دریافت: 1402/7/22 | پذیرش: 1402/12/12 | انتشار الکترونیک: 1403/2/10