مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال ۸، شماره ۳ - ( شماره پیاپی ۳۶ / خرداد ۱۳۹۸ )                   سال ۸ شماره ۳ صفحات ۳۶-۲۹ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

(2019). Comparing the executive function and cognitive flexibility and theory of mind in foster and non-foster children. Rooyesh. 8(3), 29-36.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-899-fa.html
حقیقتی فروغ، پاک راضیه، بافنده حسن. مقایسه کارکرد اجرایی و انعطاف‌پذیری ‌شناختی و نظریه ذهن در کودکان پرورشگاهی و غیر پرورشگاهی رویش روان شناسی ۱۳۹۸; ۸ (۳) :۳۶-۲۹

URL: http://frooyesh.ir/article-۱-۸۹۹-fa.html


۱- دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
۲- دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ، pak0312606@gmail.com
چکیده:   (۲۹۰۸ مشاهده)
پژوهش حاضر به قصد مقایسه کارکرد اجرایی، انعطاف­پذیری شناختی و نظریه ذهن در کودکان پرورشگاهی و غیر پروشگاهی طراحی و اجرا گردید. جامعه آماری مطالعه­ی حاضر شامل کلیه­ی کودکان پرورشگاهی و غیر پرورشگاهی شهرستان آذرشهر در سال 95 می‌باشد. تعداد شرکت کنندگان شامل 42 نفر به روش نمونه­گیری هدفمند انتخاب شدند. از آزمون برج هانوی و ویسکانسین و ذهن‌خوانی از طریق تصویر چشم (RMET) به عنوان ابزار اندازه گیری استفاده شد. نتایج نشان داد که نمرات کارکرد اجرایی  (95/18, 00/15  =(1), F05/0> p) در کودکان غیر پرورشگاهی از توان بالاتری برخوردار می‌باشد.همچنین نمرات نظریه ذهن  نیز معنادار شد (t=2/75, df=40, p< 0/05). با توجه به مقایسه میانگین در دو گروه کودکان پرورشگاهی و غیر پرورشگاهی در سطح معناداری نتیجه می‌شود که نظریه ذهن در کودکان غیر پرورشگاهی از توان بالاتری برخوردار می‌باشد. به نظر می­رسد کودکان پرورشگاهی در کارکرد اجرایی و نظریه ذهن ضعیف­تر از کودکان غیر پرورشگاهی عمل کرده­اند. 
متن کامل [PDF 538 kb]   (۶۳ دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی عمومی
دریافت: 1396/6/22 | پذیرش: 1396/7/22 | انتشار الکترونیک: 1398/3/12

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb