mohammadpour varandi E, hosseini tabaghdehi L, emadian O. (2019). The effect of psychodrama on Moral Development, Interpersonal Relationships and creativity of Six elementary school students.
Rooyesh.
8(6), 145-156.
URL:
http://frooyesh.ir/article-1-1019-fa.html
محمدپور ورندی الهه، حسینی طبقدهی سیده لیلا، عمادیان سیده علیا. تأثیر تئاتردرمانی بر رشد اخلاقی، روابط بین فردی و خلاقیت دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی رویش روان شناسی 1398; 8 (6) :156-145
URL: http://frooyesh.ir/article-1-1019-fa.html
1- گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری
2- استادیار گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رامسر ، leila.hosseinitabaghdehi@yahoo.com
3- گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری، ساری، ایران.
چکیده: (2279 مشاهده)
این پژوهش با هدف تعیین تأثیر تئاتردرمانی بر رشد اخلاقی، روابط بین فردی و خلاقیت دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی انجام شد. پژوهش حاضر شبه آزمایشی از نوع پیشآزمون – پسآزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر 12 ساله مدارس شهر ساری در سال تحصیلی 96 بودند. نمونه مورد مطالعه شامل 32 دانش آموز بود که به صورت نمونه گیری داوطلبانه انتخاب شدند و به صورت تصادفی ساده در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامۀ خلاقیت عابدی (1372)، مقیاس رشد اخلاقی معنوی پور (2012) و پرسشنامه مهارتهای ارتباطی بین فردی منجمی زاده(1391) استفاده شد. داده ها از طریق تحلیل کواریانس و نرم افزار spss21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد تئاتردرمانی بر رشد اخلاقی دانشآموزان دختر تأثیر معناداری ندارد ولی بر خلاقیت و مهارتهای ارتباطی بین فردی تاثیر معناداری دارد.
نوع مقاله:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
روانشناسی عمومی دریافت: 1396/10/2 | پذیرش: 1397/2/30 | انتشار الکترونیک: 1398/6/1