مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 8، شماره 6 - ( شماره پیاپی 39 / شهریور 1398 )                   سال 8 شماره 6 صفحات 156-145 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mohammadpour varandi E, hosseini tabaghdehi L, emadian O. (2019). The effect of psychodrama on Moral Development, Interpersonal Relationships and creativity of Six elementary school students. Rooyesh. 8(6), 145-156.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-1019-fa.html
محمدپور ورندی الهه، حسینی طبقدهی سیده لیلا، عمادیان سیده علیا. تأثیر تئاتردرمانی بر رشد اخلاقی، روابط بین فردی و خلاقیت دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی رویش روان شناسی 1398; 8 (6) :156-145

URL: http://frooyesh.ir/article-1-1019-fa.html


1- گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری
2- استادیار گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رامسر ، leila.hosseinitabaghdehi@yahoo.com
3- گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری، ساری، ایران.
چکیده:   (2279 مشاهده)
این پژوهش با هدف تعیین تأثیر تئاتردرمانی بر رشد اخلاقی، روابط بین فردی و خلاقیت دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی انجام شد. پژوهش حاضر شبه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون پس‌آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر 12 ساله مدارس شهر ساری در سال تحصیلی 96 بودند. نمونه مورد مطالعه شامل 32 دانش آموز بود که به صورت نمونه گیری داوطلبانه انتخاب شدند و به صورت تصادفی ساده در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامۀ خلاقیت عابدی (1372)، مقیاس رشد اخلاقی معنوی پور (2012) و پرسشنامه مهارت‌های ارتباطی بین فردی منجمی زاده(1391) استفاده شد. داده ها از طریق تحلیل کواریانس و نرم افزار spss21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد تئاتردرمانی بر رشد اخلاقی دانش­آموزان دختر تأثیر معناداری ندارد ولی بر خلاقیت و مهارت­های ارتباطی بین فردی تاثیر معناداری دارد.

متن کامل [PDF 694 kb]   (2271 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی عمومی
دریافت: 1396/10/2 | پذیرش: 1397/2/30 | انتشار الکترونیک: 1398/6/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb