مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 10، شماره 10 - ( دی 1400/ شماره پیاپی 67 1400 )                   سال 10 شماره 10 صفحات 118-109 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

haghani M, Heydari Lakeh Z. (2022). The role of teachers in students' academic adjustment during the coronavirus outbreak: A qualitative study. Rooyesh. 10(10), 109-118.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-2992-fa.html
حقانی ‌زمیدانی مجتبی، حیدری‌لاکه زهرا. نقش معلمان در سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان در دوره شیوع ویروس کرونا: مطالعه کیفی رویش روان شناسی 1400; 10 (10) :118-109

URL: http://frooyesh.ir/article-1-2992-fa.html


1- دانشجوی دکتری مشاوره، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.
2- کارشناس ارشد مشاوره خانواده، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران. ، Zahraheidarilakh1996@gmail.com
چکیده:   (1213 مشاهده)
این پژوهش با هدف شناسایی  نقش معلمان در سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان در دوره شیوع ویروس کرونا، به انجام رسید. پژوهش حاضر از نوع کیفی و با روش پدیدارشناختی توصیفی انجام­شد. مشارکت کنندگان این پژوهش، 11 نفر از دانش­آموزان پسر مقطع ابتدایی (پایه پنجم) منطقه 18 شهر تهران در سه ماه پاییز 1399 بودند. شرکت‌کنندگان براساس معیارهای ورود با روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب و نمونه‌گیری تا حد اشباع اطلاعات، ادامه یافت. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش، مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و برای تحلیل داده­ها از روش کُلایزی استفاده شد. یافته­های حاصل  از تحلیل داده­ها، منجر به استخراج سه مضمون اصلی شد که شامل مضامین زیر بودند: حمایت آموزشی، حمایت رفتاری و حمایت روانی. نتایج این پژوهش، حاکی از اهمیت نقش معلم در سازگاری تحصیلی دانش آموزان در دوران بیماری‌های همه‌گیر از جمله کووید-19 است؛ معلمان و سایر کادر آموزشی می توانند از یافته­های این پژوهش برای اعمال روش­هایی برای سازگاری بهتر دانش آموزان بهره گیری نمایند.
 
 
متن کامل [PDF 830 kb]   (29 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: مشاوره
دریافت: 1400/4/11 | پذیرش: 1400/6/4 | انتشار الکترونیک: 1400/11/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb