سال 7، شماره 8 - ( پاییز / آبان ماه 97 / 1397 )                   سال 7 شماره 8 صفحات 31-38 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Relationship between Hope and Self-Efficacy with Academic Adjustment Masters student at University of Raze. frooyesh. 2018; 7 (8) :31-38
URL: http://frooyesh.ir/article-1-354-fa.html
حاتمیان پیمان. رابطه امید و خودکارآمدی با سازگاری تحصیلی در دانشجویان کارشناسی دانشگاه رازی کرمانشاه. رویش روان شناسی. 1397; 7 (8) :31-38

URL: http://frooyesh.ir/article-1-354-fa.html


دانشگاه تربیت مدرس تهران ، hatamian152@gmail.com
چکیده:   (428 مشاهده)

هدف از این پژوهش، رابطه امید و خودکارآمدی با سازگاری تحصیلی در بین دانشجویان کارشناسی دانشگاه رازی کرمانشاه بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تعداد 185 نفر از بین آنها به عنوان نمونه انتخاب شد. برای گرداوری داده ها از ابزارهای 1- پرسشنامه امید 2- پرسشنامه خودکارآمدی و 3- پرسشنامه سازگاری تحصیلی استفاده شد.  برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون­های آمار توصیفی،  همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. نتایج یافته ها  نشان داد که خودکارآمدی و امید رابطه معنی داری با سازگاری تحصیلی دارند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که امید و خودکارآمدی توان پیش بینی سازگاری تحصیلی را دارند.

متن کامل [PDF 593 kb]   (84 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی عمومی
دریافت: ۱۳۹۵/۴/۱۲ | ویرایش نهایی: ۱۳۹۷/۸/۱۳ | پذیرش: ۱۳۹۵/۴/۲۹ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۷/۸/۱۳

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Rooyesh-e- Ravanshenasi Journal

Designed & Developed by : Yektaweb