 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Mirabdolazimi S E,  Madhi M. 
(2024).  Predicting perceived stress based on early maladaptive schemas and spiritual intelligence in fatherless female students.  Rooyesh. 13(3),  141-150. 
URL: http://frooyesh.ir/article-1-4949-fa.html   
                    
                    میرعبدالعظیمی سیده انسیه،  مدحی محمد.
(1403).  پیشبینی استرس ادراک شده براساس طرحوارههای ناسازگار اولیه و هوشمعنوی در دانش آموزان دختر فاقد پدر  رویش روان شناسی 13 (3) :150-141URL: http://frooyesh.ir/article-1-4949-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    1- دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، گروه روانشناسی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران. 
 2- استادیار، گروه روانشناسی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران. ، mohamad_madhi@yahoo.com
                    
                    
                    چکیده:       (1091 مشاهده)
                    
                    
                    پژوهش حاضر با هدف پیشبینی استرس ادراک شده بر اساس طرحوارههای ناسازگار اولیه و هوش معنوی در دانشآموزان دختر فاقد پدر انجام شد. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوم فاقد پدر شهر قم در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به تعداد ۱۵۰۰ نفر بود. برای جمعآوری دادهها از نمونه در دسترس استفاده شد و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران ۳۰۵ نفر برآورد شد. دادهها با استفاده از پرسشنامه استرس ادراکشده کوهن و همکاران (PSS، ۱۹۸۳)، هوش معنوی کینگ (SISRI، ۲۰۰۸) و طرحوارههای ناسازگار اولیه یانگ (YSQ-SF، ۱۹۹۸) جمعآوری گردید. دادهها با استفاده از روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره همزمان تجزیه و تحلیل شد. یافتههای پژوهش نشان داد استرس ادراکشده براساس طرحوارههای ناسازگار اولیه و هوش معنوی در دانشآموزان دختر فاقد پدر قابل پیشبینی است (۰۵/۰>p). نتیجهگیری میشود استرس ادراک شده بر اساس طرحوارههای ناسازگار اولیه و هوش معنوی در دانشآموزان دختر فاقد پدر قابل پیشبینی است و 6/14 درصد از واریانس استرس ادراک شده را تبیین میکنند.
                    
                    
                    
                    
                    
                    نوع مقاله:  
پژوهشي |
                    موضوع مقاله: 
                    
روانشناسی عمومی  دریافت: 1402/8/17 | پذیرش: 1402/10/11 | انتشار الکترونیک: 1403/3/10