مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 14، شماره 5 - ( مرداد 1404/ پیاپی 110 1404 )                   سال 14 شماره 5 صفحات 160-151 | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: IR.IAU.BOJNOURD.REC.1404.001

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zamanpour S, Bakhshipour A, Khoshnevisan Z. (2025). The Effectiveness of Group Emotion Regulation Training on Self-efficacy and Resilience in Students. Rooyesh. 14(5), 151-160.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-6356-fa.html
زمانپور شادی، بخشی‌پور ابوالفضل، خوشنویسان زهرا.(1404). اثربخشی آموزش تنظیم هیجان گروهی بر خودکارآمدی و تاب آوری در دانشجویان رویش روان شناسی 14 (5) :160-151

URL: http://frooyesh.ir/article-1-6356-fa.html


1- دانشجوی دکترای مشاوره، گروه روانشناسی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران.
2- استادیار، گروه روانشناسی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران. ، bakhshipur@bojnourdiau.ac.ir
3- استادیار، گروه روانشناسی، موسسه آموزش عالی خراسان، مشهد، ایران.
چکیده:   (21 مشاهده)
مطالعه حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش تنظیم هیجان گروهی بر خودکارآمدی و تاب آوری در دانشجویان انجام شد. پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش­آزمون-پس آزمون و گروه کنترل با دوره پیگیری دو ماه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در سال تحصیلی 1403 -1402 بود. 30 نفر با روش نمونه­گیری غیرتصادفی در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر)  به­صورت تصادفی جایگذاری شدند. جهت جمع­آوری داده­ها از مقیاس خودکارآمدی (SES؛ جینکس و مورگان، 1999) و مقیاس تاب­آوری (RISC؛ کانر و دیویدسون، 2003) استفاده شد. آموزش تنظیم هیجان بر اساس گراس طی 8 جلسه برای گروه­ مداخله به­صورت گروهی اجرا شد. تحلیل داده­ها به روش تحلیل واریانس اندازه­گیری مکرر انجام شد. یافته‌های مقایسه زوجی نشان داد که در گروه مداخله تغییرات پیش­آزمون با پس­آزمون و پیگیری در متغیرهای خودکارآمدی و تاب‌آوری تفاوت معناداری وجود داشت (05/0>P)؛ اما بین پس‌آزمون و پیگیری در دو متغیر خودکارآمدی و تاب‌آوری تفاوت معناداری وجود نداشت (05/0<P)؛ که نشان دهنده ثبات تغییرات در طول زمان است. در مجموع می­توان نتیجه گرفت که آموزش تنظیم هیجان گروهی یک مداخله موثر در افزایش خودکارآمدی و تاب‌آوری دانشجویان در طول زمان است.
متن کامل [PDF 503 kb]   (12 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی عمومی
دریافت: 1404/3/18 | پذیرش: 1404/4/6 | انتشار الکترونیک: 1404/5/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb