درنگاه روان شناسی تحولی، فلسفه برای کودک مکانیزمی است؛ یعنی ناظر به فلسفیدن و
چگونه اندیشیدن است؛ نه یاددادن محتوا و مفاهیم صوری 1 و انتزاعی. فلسفیدن، غنای
جستجوگری، کاوش و شگفت زده کردن کودک دربرابر مسایل بیرونی است که طی آن،
فرایندی در زمینه روانی و ذهنی کودک براه می افتد که در روان شناسی تحولی، ازآن به تعادل
جویی 2 یاد می شود.
نوع مقاله:
تحلیلی |
موضوع مقاله:
روانشناسی تحولی دریافت: 1396/11/11 | پذیرش: 1396/11/11 | انتشار الکترونیک: 1396/11/11