1- کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی.
2- کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی. ، z.ghalami@atu.ac.ir
چکیده: (2323 مشاهده)
هدف این پژوهش بررسی رابطه بهزیستی هیجانی و اجتماعی با هدفگرایی تحصیلی دانشآموزان بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشآموزان دختر دورهی اول متوسطه شهر تهران در سال 96-95 تشکیل میدادند تعداد 229 دانشآموز به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب و به پرسشنامهها پاسخ دادند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه بهزیستی ذهنی کییز و ماگیارمو (2003) و پرسشنامه هدفگرایی تحصیلی بوفارد و همکاران (1998) استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که بین بهزیستی هیجانی و اجتماعی با هدفگرایی تحصیلی رابطه وجود دارد. با توجه به ارتباط مثبت هدفگرایی تبحری با بهزیستی هیجانی و اجتماعی پیشنهاد میشود به ارائهی اطلاعاتی در زمینهی هدفگرایی تحصیلی برای دانشآموزان اقدام شود تا هدفگرایی تبحری بین دانشآموزان و نیز بهزیستی اجتماعی و هیجانی آنان افزایش یابد.
نوع مقاله:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
مشاوره دریافت: 1397/5/29 | ویرایش نهایی: 1398/8/21 | پذیرش: 1397/6/14 | انتشار الکترونیک: 1398/7/1