مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 9، شماره 10 - ( دي 1399/ شماره پياپي 55 1399 )                   سال 9 شماره 10 صفحات 36-27 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Azadfar N, Badri gargari R, Fathi Azar E, Sabori moghadam H, Hashemi T. effectiveness of the training package of cool executive functions on normal students' academic performance of Elementary Sixth Grade. Rooyesh 2020; 9 (10) :27-36
URL: http://frooyesh.ir/article-1-2381-fa.html
آزادفر نجمه، بدری گرگری رحیم، فتحی آذر اسکندر، صبوری مقدم حسن، هاشمی تورج. اثربخشی بسته‌ی آموزشی کارکردهای اجرایی سرد برعملکرد تحصیلی دانش آموزان عادی پایه ششم ابتدایی. رویش روان شناسی. 1399; 9 (10) :27-36

URL: http://frooyesh.ir/article-1-2381-fa.html


1- دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.
2- استاد، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران. ، badr_rahim@yahoo.com
3- استاد، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.
4- دانشیار، گروه علوم اعصاب شناختی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.
5- استاد، گروه روانشناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.
چکیده:   (1773 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر ارزیابی اثربخشی بسته‏ی آموزشی کارکردهای ‏اجرایی سرد بر عملکرد‏ تحصیلی علوم و ریاضی در دانش‏آموزان عادی بود. روش‏پژوهش،  یک مطالعه نیمه‏‏آزمایشی با طرح پیش‏آزمون-پس‏آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری کلیه دانش‏آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر تبریز در سال تحصیلی 98-1397 بودند. 60 نفر با روش نمونه­گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش 15 جلسه‏ی آموزش کارکردهای ‏اجرایی سرد را گذراندند. برای گردآوری داده‏ها  از آزمون محقق‏ساخته عملکرد تحصیلی ریاضی و علوم استفاده شد. داده‏های پژوهش با روش تحلیل‏ کواریانس مورد تحلیل قرار گرفت.  یافته‏های حاصل از تحلیل داده‏های پژوهش نشان داد که بسته آموزشی کارکردهای ‏اجرایی سرد باعث افزایش معنادار نمرات علوم و ریاضی دانش‏آموزان در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل شد (001/0>p). با توجه به نتایج پژوهش، می­توان از بسته آموزشی کارکردهای ‏اجرایی سرد برای بهبود عملکرد تحصیلی ریاضی و علوم در دانش‏آموزان عادی استفاده کرد.
متن کامل [PDF 994 kb]   (1145 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1399/7/13 | ویرایش نهایی: 1399/11/6 | پذیرش: 1399/10/1 | انتشار الکترونیک: 1399/10/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb