مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 11، شماره 7 - ( مهر 1401/ شماره پیاپی 76 1401 )                   سال 11 شماره 7 صفحات 86-79 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghazvineh J, Jadidi H, Taghvaei Nia A, Morovati Z. The Effectiveness of Academic Satisfaction Package on Self-Regulation and Assertiveness of High School Students. Rooyesh 2022; 11 (7) :79-86
URL: http://frooyesh.ir/article-1-3886-fa.html
قزوینه جمشید، جدیدی هوشنگ، تقوائی نیا علی، مروتی ذکرالله. اثربخشی بسته آموزشی رضایت تحصیلی بر خودتنظیمی و ابراز وجود دانش‌آموزان مقطع متوسطه. رویش روان شناسی. 1401; 11 (7) :79-86

URL: http://frooyesh.ir/article-1-3886-fa.html


1- دانشجوی دکتری، گروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه آزاداسلامی، سنندج، ایران.
2- استادیار، گروه روانشناسی، واحد سنندج، دانشگاه آزاداسلامی، سنندج، ایران. ، jadidi.hooshang@yahoo.com
3- دانشیار، گروه روانشناسی، دانشگاه یاسوج، یاسوج، ایران.
4- دانشیار، گروه روانشناسی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران.
چکیده:   (742 مشاهده)
پژوهش حاضر باهدف تعیین اثربخشی بسته آموزشی رضایت تحصیلی  بر خودتنظیمی و ابراز وجود دانش‌آموزان مقطع متوسطه انجام گرفت. طرح پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعۀ آماری این پژوهش شامل دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1400 -1399 بودند که از بین آن‌ها با روش نمونه‌گیری هدفمند تعداد 60  نفر انتخاب و سپس به‌صورت تصادفی در دو گروه 30 نفری آزمایش و گواه گمارده شدند. برنامه آموزش رضایت تحصیلی در طی 8 هفته در مورد گروه آزمایش اجرا شد. برای گردآوری داده از پرسشنامه خودتنظیمی بوفارد (BSF) (1995) و ابراز وجود گمبریج و ریچی (AI) (1975) استفاده شد. داده‌ها با استفاده از تحلیل کوواریانس چند متغیری تجزه و تحلیل شدند.   نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد که بین گروه آزمایشی و گروه گواه از نظر متغیرهای وابسته در مرحله پس‌آزمون تفاوت معنی‌داری وجود دارد (001/0P<). نتایج نشان داد که برنامه آموزش رضایت تحصیلی منجر به افزایش ابراز وجود و خودتنظیمی دانش‌آموزان گردید.
متن کامل [PDF 438 kb]   (438 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1401/2/31 | ویرایش نهایی: 1401/9/13 | پذیرش: 1401/5/16 | انتشار الکترونیک: 1401/7/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb