مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 13، شماره 2 - ( اردیبهشت 1403 / پیاپی 95 1403 )                   سال 13 شماره 2 صفحات 46-37 | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: IR.LUMS.REC.1401.300

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bahrami E, Ghadampour E, Abasi M. (2024). The effect of making deliberate errors on attitude to error and academic emotions of girls students of the second secondary school. Rooyesh. 13(2), 37-46.
URL: http://frooyesh.ir/article-1-4915-fa.html
بهرامی عرفان، قدم پور عزت اله، عباسی محمد. تاثیر انجام خطاهای عمدی بر نگرش به خطا و هیجان‌های تحصیلی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه دوم رویش روان شناسی 1403; 13 (2) :46-37

URL: http://frooyesh.ir/article-1-4915-fa.html


1- کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، گروه روان شناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران.
2- استاد، گروه روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران. ، ghadampour.e@Lu.ac.ir
3- دانشیار، گروه روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران.
چکیده:   (581 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر تعیین اثر انجام خطاهای عمدی بر نگرش به خطا و هیجان­های تحصیلی دانش­آموزان دختر دوره متوسطه دوم شهرستان چگنی در سال تحصیلی 1402 1401 بود. روش پژوهش نیمه­آزمایشی با طرح پیش­آزمون پس­آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل تمام دانش­آموزان دوره متوسطه دوم شهرستان چگنی در سال تحصیلی 1402- 1401 بود. از جامعه آماری مذکور تعداد 30 نفر (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه گواه) انتخاب گردید که به روش غیر احتمالی در دسترس، انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه به صورت تصادفی گمارش شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه­ محقق ساخته نگرش به خطا (AEQ) و پرسشنامه هیجان­های تحصیلی (AEQپکران و همکاران، 2011) بود. برای تحلیل داده­ها از تحلیل کوواریانس چندمتغیری استفاده شد. یافته­ها نشان داد که با کنترل اثر پیش­آزمون، بین میانگین پس­آزمون متغیر­های نگرش به خطا و هیجان­های تحصیلی در دو گروه آزمایش و گواه تفاوت معناداری (001/0P<) وجود دارد. بر اساس یافته­های حاضر می­توان نتیجه گرفت که انجام خطاهای عمدی موجب افزایش نگرش مثبت به خطا و افزایش هیجان­های مثبت تحصیلی در دانش­آموزان می­شود.
متن کامل [PDF 528 kb]   (315 دریافت)    
نوع مقاله: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1402/7/30 | پذیرش: 1402/9/24 | انتشار الکترونیک: 1403/2/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb