مجله رویش روا‌ن‌شناسی از دادن گواهی‌های کاغذی معذور است. لطفا تقاضا نکنید. همه گواهی ها در صفحه شخصی کاربران موجود است.

سال 8، شماره 5 - ( شماره پیاپی 38/ مرداد 1398 )                   سال 8 شماره 5 صفحات 106-101 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ilanloo H. Examining critical thinking and teaching it in education. Rooyesh 2019; 8 (5) :101-106
URL: http://frooyesh.ir/article-1-947-fa.html
ایلانلو حسین. بررسی تفکر انتقادی و آموزش آن در آموزش وپرورش. رویش روان شناسی. 1398; 8 (5) :101-106

URL: http://frooyesh.ir/article-1-947-fa.html


دانشگاه علامه طباطبایی ، hosseinelanloo@gmail.com
چکیده:   (1886 مشاهده)
   برای داشتن یک جامعه‌ی سالم، نیاز به خانواده‌های سالم است؛ و یکی از ارکان مهم داشتن خانواده سالم، آموزش‌وپرورش متعالی و با برنامه است. ازآنجایی‌که آموزش‌وپرورش یکی از ارکان اصلی و اساسی یک جامعه مترقی و روبه‌پیشرفت می‌باشد، توجه به ارکان و ساختارهای اساسی آن دارای جایگاه خاصی می‌باشد. در سال‌های اخیرتفکرانتقادی یکی از اجزای ضروری آموزش شده است. ولی علیرغم اهمیت بالای تفکر انتقادی در ساختار آموزشی، متأسفانه آموزش‌وپرورش، توجه زیادی به این رکن مهم ننموده است. هدف از این مطالعه، بررسی و مرورمتونی در رابطه با تفکر انتقادی، مؤلفه‌های تفکر انتقادی، آموزش و رویکرد عملی برای ارتقای تفکر انتقادی و همچنین جایگاه تفکر انتقادی در آموزش‌وپرورش می‌باشد.
 
متن کامل [PDF 454 kb]   (3387 دریافت)    
نوع مقاله: تحلیلی | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1396/7/30 | ویرایش نهایی: 1398/7/10 | پذیرش: 1397/2/1 | انتشار الکترونیک: 1398/5/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی رویش روان شناسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

Designed & Developed by : Yektaweb