دانشگاه علامه طباطبایی ، hosseinelanloo@gmail.com
چکیده: (2252 مشاهده)
برای داشتن یک جامعهی سالم، نیاز به خانوادههای سالم است؛ و یکی از ارکان مهم داشتن خانواده سالم، آموزشوپرورش متعالی و با برنامه است. ازآنجاییکه آموزشوپرورش یکی از ارکان اصلی و اساسی یک جامعه مترقی و روبهپیشرفت میباشد، توجه به ارکان و ساختارهای اساسی آن دارای جایگاه خاصی میباشد. در سالهای اخیرتفکرانتقادی یکی از اجزای ضروری آموزش شده است. ولی علیرغم اهمیت بالای تفکر انتقادی در ساختار آموزشی، متأسفانه آموزشوپرورش، توجه زیادی به این رکن مهم ننموده است. هدف از این مطالعه، بررسی و مرورمتونی در رابطه با تفکر انتقادی، مؤلفههای تفکر انتقادی، آموزش و رویکرد عملی برای ارتقای تفکر انتقادی و همچنین جایگاه تفکر انتقادی در آموزشوپرورش میباشد.
نوع مقاله:
تحلیلی |
موضوع مقاله:
روانشناسی تربیتی دریافت: 1396/7/30 | پذیرش: 1397/2/1 | انتشار الکترونیک: 1398/5/10