Journal archive for Google Scholar Robot!

Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

نشریه علمی رویش روان شناسی



Volume 6, Number 2 (2017-9)


Distress tolerance: Theory, Mechanism and Relation to Psychopathology
تحمل پریشانی: نظریه، مکانیسم و رابطه با آسیب شناسی روانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Efficacy of PAIRS Group Psycho-Education on Marital Satisfaction of Pregnant Women
اثربخشی آموزش گروهی برنامه کاربرد عملی مهارت‌های ارتباط صمیمانه بر رضامندی زناشویی زنان باردار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Emotional aspects of Alzheimer's disease
جنبه های هیجانی بیماری آلزایمر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Introduction of Conceptual Literature of Social – Psychological Empowerment
پیش درآمدی بر ادبیات مفهومی توانمندسازی روانی اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Loke at the Educational Dimensions and Functions of Art
نگاهی به ابعاد و کارکردهای تربیتی هنر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of culture in psychopathology and psychotherapy: implications for improving therapists cultural competence
نقش فرهنگ در آسیب شناسی روانی و روان‌درمانی: تلویحاتی برای ارتقاء صلاحیت فرهنگی روان درمانگران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relation of Family Functional with Self-regulation of Academic and Inhibition among high school students
رابطه میزان عملکرد خانواده با میزان خود نظم دهی تحصیلی و خود بازداری در میان دانش آموزان دبیرستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of group counseling with transactional analysis approach in enhancing students' general l Health
اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد تحلیل روابط متقابل در ارتقاء سلامت عمومی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting academic performance in terms of self-concept, self-esteem and self-control in elementary students
پیش بینی عملکرد تحصیلی برحسب خودپنداره، عزت نفس و خودکنترلی در دانش آموزان ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between perfectionism , internal locus of control and self- test anxiety and academic achievement of Talented students center Branch shahrekord
بررسی رابطه کمال گرایی، جایگاه مهار درونی و خودکارآمدی با اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مراکزاستعداد درخشان شهرکرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comprehensive view to positive parenting program: principle, goals, levels and content
نگاهی جامع بر برنامه فرزندپروری مثبت: اصول، اهداف، سطوح و محتوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A review of the role of mirror neurons in developmental disorders (autism)
مروری بر نقش نرون های آینه ای در اختلالات تحولی (اوتیسم)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles