Journal archive for Google Scholar Robot!

Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

نشریه علمی رویش روان شناسی



Volume 8, Number 10 (2019-12)


The Relationship between Ethical Values Periorities and Gender in Students of Isfahan University
ارتباط اولویت ارزش‌های اخلاقی و جنسیت در دانشجویان دانشگاه اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Behavioral Activation Therapy on Coping Strategies in Students with Generalized Anxiety Disorder
تأثیر درمان فعال‌سازی رفتاری بر راهبردهای مقابله‌ای دانشجویان با اختلال اضطراب فراگیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of students' Academic Engagement based on Dimensions of Perceptions of Classroom Environment
پیش بینی درگیری تحصیلی دانش‌آموزان بر اساس ابعاد ادراک از محیط کلاس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The study of the Reliability and Validity of Personal Responsibility Scale for Adolescents
روایی و پایایی مقیاس مسئولیت پذیری شخصی برای نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The moderating role of self-esteem in the relationship between Mindfulness and psychological well-being
نقش تعدیل‌کنندگی عزت‌نفس در رابطه بین ذهن آگاهی و بهزیستی روان‌شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The prediction of life satisfaction based on spiritual well-being and communication skills in exceptional children’s parents
پیش بینی رضایت از زندگی بر اساس بهزیستی معنوی و مهارت های ارتباطی در والدین کودکان استثنایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Behavioral Activation Therapy on Metacognitive Beliefs and Concerns of Physical Image of Depressed Girl Students
اثربخشی درمان فعال سازی رفتاری بر باورهای فراشناختی و نگرانی از تصویر بدنی دانشجویان دختر افسرده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between social support and coping strategy and frustration tolerance in students of Shiraz University
رابطه حمایت اجتماعی و راهبردهای مقابله ای استرس با تحمل ناکامی در دانشجویان دانشگاه شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A review of emotion regulation from the perspective of Intensive Short-Term Dynamic Psychotherapy
مروری بر تنظیم هیجان از دیدگاه روان درمانی پویشی فشرده و کوتاه مدت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Meaning of Education and Academic engagement in Predicting of High-Risk Behaviors in Adolescents
نقش معنای تحصیلی و درگیری تحصیلی در پیش بینی رفتارهای پرخطر در نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Employability in Construction Career Counseling Using Life Design Paradigm
قابلیت استخدام در مشاوره شغلی سازه نگر با استفاده از پارادایم طراحی زندگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Personality Traits and Social Skills in the Prediction of the Domestic Violence of Couples
نقش رگه های شخصیتی و مهارت اجتماعی در پیش بینی خشونت خانگی زوجین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Psychometric Properties of State Level Subjective Vitality Scale based on classical test theory and Item-response theory
ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس سطح حالتِ سرزندگی ذهنی بر اساس نظریه کلاسیک آزمون و سوال-پاسخ
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Positive Thinking Skills Training on Increasing Happiness and Resilience of orphaned adolescent Girls
اثربخشی آموزش مهارت‌های تفکر مثبت بر افزایش شادکامی و تاب‌آوری نوجوانان بی‌سرپرست دختر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Basic Psychological Needs Satisfaction and Autonomous Motivation In Academic Achievement: A Self-Determination Theory Perspective
نقش رضایتمندی از نیازهای بنیادی روان‌شناختی و انگیزش خودگردان در موفقیت تحصیلی: از دیدگاه نظریه خود-تعیین گری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Personality Dark Trait and Behavioral Activation /Inhibition System in Bodybuilders with and without the Use of Anabolic-Androgenic Steroids
مقایسه رگه های تاریک شخصیت و سیستم فعال‌سازی/ بازداری رفتاری در بدنسازان با و بدون مصرف استروئیدهای آنابولیک-آندروژنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between behavior brain systems and impulsivity with high-risk sexual behavior
رابطه سیستم‌های مغزی رفتاری و تکانشگری با رفتارهای جنسی پرخطر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of positive parenting skills training on social competence and emotion regulation in student
اثربخشی آموزش مهارت‌های فرزند پروری مثبت بر کفایت اجتماعی و تنظیم هیجان دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role of Repetitive transcranial magnetic stimulation on drug use craving and addictive behaviors: Review Study
مروری بر درمان های تحریک مغناطیسی فراجمجمه‌ای تکراری بر ولع مصرف و رفتارهای اعتیادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Quality of Life, Life Satisfaction and Death Anxiety among Intra-Oriented and Outward Elderly
مقایسه کیفیت زندگی، رضایت از زندگی و اضطراب مرگ در بین سالمندان درون گرا و برون گرا ساکن در منزل و سرای سالمندان شهر کرمانشاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Mindfulness-based Stress Reduction Therapy (MBSR) on the Reduction of Anxiety Symptoms and Improvement of Cognitive-Emotion Regulation in Adolescents with Anxiety Problems
اثربخشی آموزش ذهن اگاهی مبتنی بر کاهش تنیدگی بر کاهش نشانه های اضطرابی و بهبود نظم جویی شناختی-هیجانی نوجوانان با مشکلات اضطرابی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting the model of moral development in teenagers according to metacognitive components with the emphasis on social cognition theory
تدوین مدل رشد اخلاقی در نوجوانان بر اساس مؤلفه‌های فراشناخت با تأکید بر نظریه شناخت اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles