Journal archive for Google Scholar Robot!

Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

نشریه علمی رویش روان شناسی



Volume 10, Number 3 (2021-5)


The theory of self-determination and its link to the theory of goal setting
نظریه خودتعیین‌گری وحلقه ارتباط آن با نظریه هدف‌گذاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying educational components based on sexual ethics training in secondary school
شناسایی مولفه های آموزشی مبتنی بر تربیت اخلاق جنسی در دوره متوسطه دوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of hope discourse in adolescents with identity achievement
بررسی گفتمان امید در نوجوانانی با هویت موفق
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Terror management theory: Theoretical concepts, experimental research and Critics
نظریه مدیریت وحشت: مفاهیم نظری، پژوهش های تجربی و انتقادات
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of a short time Self-Compassion Intervention Program on Positive and Negative Affect and Life Satisfaction
اثربخشی مداخله‌ کوتاه‌مدت شفقت به خود بر عاطفه مثبت و منفی و رضایت از زندگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the mediating role of rumination in the relationship between insecure attachment styles and depression in outpatient psychiatric disorders
بررسی نقش میانجی نشخوار فکری در رابطه بین سبک‌های دلبستگی ناایمن و افسردگی در اختلالات روان‌پزشکی سرپایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of self-regulatory strategies training on problem-solving styles and self-directed learning for third grade male high school students
تأثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی بر سبک‌های حل مسئله و یادگیری خودراهبر دانش آموزان پسر پایه سوم دوره متوسطه دوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Procrastination: The role of prediction cognitive errors and perfectionism
اهمال‌کاری: نقش پیش بین خطا‌های شناختی و کمال‌گرایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Music Therapy on Sustained Attention and Selective Attention in Children with Attention Deficit/ Hyperactivity Disorder
اثربخشی موسیقی‌درمانی بر توجه پایدار و توجه انتخابی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The comparison of the efficacy of eye movement desensitization and reprocessing and progressive counting on anxiety, depression, and stress in patients with coronary artery bypass graft surgery
مقایسه اثربخشی درمان حساسیت زدایی با حرکت چشم و پردازش مجدد و درمان شمارش پیشرونده بر اضطراب، استرس و افسردگی بیماران عمل جراحی بای پس عروق کرونر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting high-risk behavior based on self-differentiation and interpersonal problems in female students
پیش‌بینی رفتار پرخطر بر اساس تمایزیافتگی‌خود و مشکلات بین‌فردی در دانشجویان دختر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of Cognitive-behavioral group therapy on reducing separation anxiety in children with hearing impairment
اثربخشی گروه‌درمانی شناختی- رفتاری بر کاهش اضطراب جدایی در کودکان کم‌شنوا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Validation of Lent Academic Satisfaction Scale in Iranian students
اعتباریابی مقیاس رضایت تحصیلی لنت در دانش آموزان ایرانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison the effectiveness of Cognitive-Behavioral therapy and Cognitive-Behavioral Hypnotherapy on Resiliency and sleep quality of women with Fibromyalgia syndrome
مقایسه اثربخشی درمان شناختی-رفتاری(CBT) و درمان هیپنوتراپی شناختی رفتاری(CBH) بر تاب آوری و کیفیت خواب زنان مبتلا به سندروم فیبرومیالژیا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

School students’ perception of family role in their academic adjustment with social distancing in the conditions of COVID-19 pandemic
ادراک دانش‌آموزان از نقش خانواده در سازگاری تحصیلی آنان با شرایط قرنطینه در زمان شیوع کرونا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Emotion, Experiential Avoidance, and Coronavirus: Predicting Coronary Anxiety Based on Experiential Avoidance and Difficulty in Emotion Management
هیجان، اجتناب تجربه‌ای و کرونا ویروس: پیش بینی اضطراب کرونا بر اساس اجتناب تجربه‌ای و دشواری در تنظیم هیجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles