Journal archive for Google Scholar Robot!

Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

نشریه علمی رویش روان شناسی



Volume 8, Number 3 (2019-6)


Feminist psychotherapy: Concepts and Application
روان‌درمانی فمنیستی: مفاهیم و کاربست‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of Somatic Symptom(somatization) on the Basis of Defensive style and Emotion regulation in University Students
پیش بینی اختلال علایم بدنی(جسمانی سازی) بر اساس سبک های دفاعی و تنظیم هیجان در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attitude toward the development of optimal strategies for creating favorable urban spaces for children with autism
نگرشی بر تدوین استراتژی های بهینه در جهت ایجاد فضاهای شهری مطلوب برای کودکان اوتیسم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between cognition and self-efficacy beliefs, test anxiety fourth year high school students
بررسی رابطه بین باورهای فراشناخت و خودکارآمدی با اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر سال چهارم متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of emotional intelligence and adaptability, in students who have kindergarten experienced and those who have not experienced
( مقایسه ی هوش هیجانی وسازگاری دانش آموزانی که تجربه ی مهد کودک دارند با آنهایی که ندارند.)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of resiliency training on enhancing girl students' adjustment
اثربخشی آموزش تاب آوری برافزایش سازگاری دانشجویان دختر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of mindfulness-based cognitive therapy (MBCT( on the body image in men with overweight and obesity
ارزیابی اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBCT) بر تصویر بدن در افراد دچار چاقی و اضافه وزن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

adapt Bandura’s theory of visual learning processes in the Quran
بررسی تطبیقی فرایندهای یادگیری مشاهده ای بندورا در قرآن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A psychological reading of Isra and Miraj
خوانش روان‌شناختی معراج نبوی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Narcissistic personality disorder in DSM-5 Section II and Section III: The study of alternative model
اختلال شخصیت خودشیفته در بخش دوم و سوم ویرایش پنجم راهنمای تشخیصی و آماری: بررسی مدل جایگزین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

significance of working memory in the academic achievement
اهمیت حافظه فعال در کارآمدی تحصیلی دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Review of Studies on Mindfulness-based Interventions in Iran
مروری بر پژوهشهای انجام شده در زمینه درمانهای مبتنی بر بهوشیاری در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison and study of the biologic-emotional basis of personality traits of drug addicts and consumers of antidepressants
مقایسه و بررسی پایه های زیستی-هیجانی ابعاد شخصیت افراد وابسته به مواد مخدر و مصرف کنندگان داروهای ضدافسردگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of working memory in learning disorder: By focusing on reading disorder and reviewing the related projects
نقش حافظه فعال در اختلال یادگیری: با تمرکز بر اختلال خواندن و مرور پژوهش‌هایی در این حیطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Providing model for prediction of shyness through Alexithymia, feeling of loneliness and social identity in student high school girls
ارایه مدل جهت پیش بینی کمرویی از طریق ناگویی خلقی، احساس تنهایی و هویت اجتماعی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of A and B personality types based on the motivation of participating in sports activities in adult girls
مقایسه ی تیپ های شخصیتی آ و ب براساس انگیزه شرکت در فعالیت ورزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigate the role of locus of control and social problem-solving competence in predicting students’ achievement motivation
نقش منبع کنترل و توانایی حل مسئله اجتماعی در پیش‌بینی انگیزه پیشرفت دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of academic emotions in subjective wellbeing of high school students
نقش هیجان‌های تحصیلی در سلامت ذهنی دانش‌آموزان دبیرستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of job stress in teachers based on forgiveness and thought control strategies and their relationships with stress
پیش بینی استرس شغلی معلمان براساس بخشش و استراتژی های کنترل فکر و بررسی ارتباط آن ها با استرس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of life skills training on emotional disorders among adolescence boys
آموزش مهارت های زندگی و تاثیرآن بر اختلالات هیجانی پسران نوجوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of metacognitive strategies on educational self-esteem, perceived competency and mental health in gifted girl in Karaj
تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر عزت نفس تحصیلی، ادراک شایستگی و سلامت روان دانش آموزان دختر تیزهوش کرج
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the executive function and cognitive flexibility and theory of mind in foster and non-foster children
مقایسه کارکرد اجرایی و انعطاف‌پذیری ‌شناختی و نظریه ذهن در کودکان پرورشگاهی و غیر پرورشگاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of jigsaw’s teaching method on student’s relation, school bonding and test anxiety
تاثیر روش تدریس مشارکتی جیگساو بر روابط با همسالان و پیوند با مدرسه دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigate Diagnostic validity of the third edition of the new Wadkock-Johnson Cognitive Ability Scale in Learning Disabled Students in Ahvaz city
بررسی روایی تشخیصی نسخه سوم مقیاس توانایی های شناختی وودکاک جانسون در دانش آموزان نارسایی های ویژه در یادگیری شهر اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explanation of Relationship between Cultures and Psychopathology with Emphasis on Sleep Disorders
تبیین رابطه بین فرهنگ و آسیب شناسی روانی با تأکید بر اختلالات خواب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles