Journal archive for Google Scholar Robot!

Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

نشریه علمی رویش روان شناسی



Volume 8, Number 11 (2020-1)


The relationship between personality traits of nature-character and worry with social anxiety in adolescents
رابطه صفات شخصیتی سرشت - منش و نگرانی با اضطراب اجتماعی نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Discriminative role of loneliness in discrimination of students with high and low mental well-being
نقش تشخیصی احساس تنهایی در تمایز گذاری دانشجویانِ با بهزیستی ذهنی بالا و پایین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of sustained attention, working memory and response inhibition in children with conduct disorder and normal
مقایسه توجه پایدار، حافظه کاری و بازداری پاسخ در کودکان دارای اختلال سلوک و بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Process of Learning and Motivation in the flipped classroom: Review Article
بررسی فرآیند یادگیری و انگیزش در کلاس معکوس: مقاله مروری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of marital instability, catastrophes and adventure in predicting suicidal thoughts for abandoned addicts
نقش بی‌ثباتی ازدواج، فاجعه‌نمایی و ماجراجویی در پیش‌بینی افکار خودکشی معتادان در حال ترک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Canonical analysis of the relationship between organizational health of school and elementary teachers `s quality of life
تحلیل کانونی رابطه سلامت سازمانی مدرسه با کیفیت زندگی معلمان ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Spiritual Intelligence and Self-Esteem in Predicting Self-Efficacy among Senior High School Male and Female Students
نقش هوش معنوی و عزت نفس در پیش بینی خودکارآمدی دانش آموزان دختر و پسرمتوسطه دوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Dialectic Behavioral Therapy and Borderline Personality Disorder: A Review Study
رفتار درمانی دیالکتیکی واختلال شخصیت مرزی: مطالعه مروری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of psychological disorders among the children of divorce and their normal peers
مقایسه اختلال های روانشناختی فرزندان طلاق با همتایان عادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Trait Theory in Personality Development: A Review Study
رویکرد صفات در تحول شخصیت: مطالعه مروری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the relationship between family structure, social support, suicidal tendency and life satisfaction among addicted men
بررسی رابطه ساختار خانواده، حمایتهای اجتماعی، گرایش به خودکشی با رضایت از زندگی در بین مردان معتاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting early maladaptive schemas based on childhood affective maltreatment and parenting styles
پیش‌بینی طرحواره‌های ناسازگار اولیه بر مبنای بدرفتاری عاطفی دوران کودکی و سبک‌های فرزندپروری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Behavioral-Emotional Disorders and Functional-Emotional Developmental Profile in Orphans and children with caregiver
مقایسه اختلالات رفتاری- هیجانی و نیمرخ تحول هیجانی-کارکردی در کودکان بی‌سرپرست و دارای سرپرست
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of Academic Self-efficacy Based on Self-regulated Learning Strategies, Metacognition Strategies And Goal-Progress Orientation In Students
پیش بینی خودکارآمدی تحصیلی بر اساس سبک های یادگیری خودتنظیمی، راهبردهای فراشناخت و جهت گیری هدف-پیشرفت در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of Mindfulness-Based Stress Reduction Program on Academic Procrastination and Academic Motivation of female students
اثربخشی آموزش برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر تعلل‌ورزی تحصیلی و انگیزه پیشرفت دانش آموزان دختر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Freud, Rank and, the problem of anxiety
فروید، رانک و مسئله‌ی اضطراب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of spiritual intelligence training on the self-concept of secondary schools female students
تأثیر آموزش هوش معنوی بر خود پنداره دانش آموزان دختر دوره متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relationship between Anxiety and Repression by Examination of the Mediator role of the Integrative Self-Knowledge in Patients with Gastrointestinal Diseases
رابطه بین اضطراب و سرکوبی با توجه به نقش واسطه‌ای خود‌شناسی انسجامی در بیماران مبتلا به اختلال گوارشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Rumination and Difficulty of Emotion Regulation with Self-harm Behaviors in Students
رابطه نشخوار فکری و دشواری تنظیم هیجان با رفتارهای خود آسیب‌رسان دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The mediating role of self-compassion in the relationship between attachment styles and self-control
نقش میانجی شفقت خود در رابطه بین سبک های دلبستگی و خودمهارگری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting Mindfulness levels According to Attachment Styles
پیشبینی سطوح بهشیاری براساس سبکهای دلبستگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles