Journal archive for Google Scholar Robot!

Rooyesh-e-Ravanshenasi Journal(RRJ)

نشریه علمی رویش روان شناسی



Volume 12, Number 10 (2023-12)


Prediction of emotional intelligence of secondary school students based on epistemological beliefs and perception of social constructivism environment
پیش بینی هوش هیجانی دانش آموزان متوسطه دوم بر اساس باورهای معرف شناختی و ادراک از محیط سازنده‌گرایی اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Dialectical Behavioral Therapy on Loneliness and Internet Addiction in students
اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیک بر احساس تنهایی و اعتیاد اینترنتی در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of mindfulness exercises based on acceptance and commitment on the Personality characteristics and emotional intelligence of athletes 14-18 years old
اثربخشی تمرینات ذهن‌آگاهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر ویژگی‌های شخصیتی و هوش هیجانی ورزشکاران ۱۸-۱۴ سال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of acceptance and commitment therapy on impulsivity and co-rumination in students with suicidal thoughts
اثربخشی درمان پذیرش و تعهد بر تکانشگری و نشخوارفکری مشترک در دانشجویان دارای افکار خودکشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the effectiveness of cognitive behavioral therapy and mindfulness therapy on the executive function of methamphetamine consuming patients
مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری و درمان ذهن‌آگاهی بر عملکرد اجرایی بیماران مصرف‌کننده مت ‌آمفتامین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Educational Intervention based on Hope Therapy Approach and Mindfulness-based Cognitive Therapy Approach on Psychological Well-being of Women with Multiple Sclerosis
مقایسه اثربخشی مداخله آموزشی مبتنی بر رویکرد امید درمانی و رویکرد شناخت درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر بهزیستی روانشناختی زنان مبتلا به بیماری مولتیپل اسکلروز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of health anxiety in nurses based on attachment styles, distress tolerance and difficulties in emotional regulation
پیش بینی اضطراب سلامت در پرستاران بر اساس سبک های دلبستگی، تحمل پریشانی و دشواری در تنظیم هیجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mediating Role of Psychological and Situational Gains and Losses in the relationship between Expectations and Values with Academic Motivation
نقش میانجی سود و زیان‌های روانی و موقعیتی در رابطه بین انتظارات و ارزش‌ها با انگیزش تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the effectiveness of music therapy and therapy based on acceptance and commitment on the feeling of social-emotional loneliness in the elderly with type 2 diabetes
مقایسه اثربخشی موسیقی‌درمانی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر احساس تنهایی اجتماعی - عاطفی سالمندان مبتلا به دیابت نوع دو
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of schema therapy on tolerance of uncertainty and alexithymia of divorced women referring to welfare
اثربخشی طرحواره‌درمانی بر تحمل ‌ابهام و ناگویی ‌هیجانی زنان مطلقه مراجعه کننده به بهزیستی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the effectiveness of emotion-oriented group counseling and Lyubomirsky's happiness training on life expectancy in adolescents with a history of suicide
مقایسه اثربخشی مشاوره گروهی هیجان‌مدار و آموزش شادی‌بخش لیوبومیرسکی بر امید به زندگی در نوجوانان دارای سابقه خودکشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Acceptance and Commitment-Based Therapy on Emotional Instability and Self-Injurious Behaviors of People with Borderline Personality Disorder and Drug Abusers
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بی‌ثباتی هیجانی و رفتارهای خودآسیب رسان افراد دارای نشانگان اختلال شخصیت مرزی مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of mindfulness-based cognitive therapy on anxiety and resilience in boy students with mobile phone addiction
اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر اضطراب و تاب آوری در دانش آموزان پسر با اعتیاد به تلفن همراه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of emotional neurotic personality and dark personality traits in successful and unsuccessful couples
مقایسه شخصیت عاطفی عصبی و صفات تاریک شخصیت در زوجین موفق و ناموفق
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship of job calling on job successes and mastery instructional practices with mediating job crafting and professional commitment in teachers
رابطه رسالت شغلی بر موفقیت شغلی و سبک آموزشی تبحری با میانجی‌گری تعالی‌‌یابی شغلی و تعهد حرفه‌ای در معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A critical review of instruments for measuring critical thinking competencey of students
مرور نقادانه ابزارهای اندازه گیری صلاحیت تفکر انتقادی در دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of cognitive rehabilitation program (go-go and hungry donkey) on reaction speed and cognitive-behavioral inhibition system of children with attention deficit hyperactivity disorder
اثربخشی پروتکل توانبخشی شناختی (برو-نرو و الاغ گرسنه) بر سرعت واکنش و نظام بازداری شناختی-رفتاری در فرزندان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیش‌فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the mediating role of positive adolescent development in the relationship between social competence, academic well-being and academic buoyancy in the second year students of the second secondary school in Behbahan city
بررسی نقش میانجی تحول مثبت نوجوانی در رابطه بین شایستگی اجتماعی، بهزیستی تحصیلی و سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم شهر بهبهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The mediating role of empathy in the relationship between attachment styles and narcissistic personality symptoms in Students of university
نقش میانجی همدلی در رابطه سبک های دلبستگی و علائم شخصیت خودشیفته در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of group counseling based on reality therapy on academic resilience and academic procrastination in visually impaired students
اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر واقعیت‌درمانی بر تاب‌آوری تحصیلی و اهمال‌کاری تحصیلی در دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles